ASSA ABLOY wint internationale prijs voor uitmuntende branding

/AAES/BE/News/News/2019/DMI-DVA-2019-Banner website.png

ASSA ABLOY is een van de dertien winnaars van de dmi:Design Value Awards 2019. De bedrijvengroep viel deze eer te beurt omdat ze er erg goed in geslaagd is om haar merkidentiteit te consolideren en een uniforme, consequente gebruikerservaring te ontwikkelen – ongeacht langs welke weg klanten in contact komen met een van haar merken.

De Design Value Award is een internationale erkenning, die wordt uitgereikt door het DMI (Design Management Institute) aan organisaties die een aanzienlijk meerwaarde hebben gecreëerd door middel van design en designmanagementpraktijken.
Tijdens de officiële prijsuitreiking op 16 september 2019 in Boston (Massachusetts, Verenigde Staten) werd het ASSA ABLOY-team gehonoreerd.

Ook al is ASSA ABLOY van oudsher veeleer een technisch bedrijf, het ging met plezier de uitdaging aan om via design, de talrijke merken die het heeft overgenomen te verenigen rond een uniforme en consequente gebruikerservaring. Zo ontstond een evenwichtig ecosysteem van verwante merken. Aan de hand van doeltreffende designmanagementtechnieken creëerde de bedrijvengroep uitgebreide brandingrichtlijnen en kenmerkende designtalen, die momenteel met succes worden toegepast voor alle merken van de organisatie.

Daardoor zijn alle oplossingen van ASSA ABLOY voortaan gemakkelijk te herkennen, te begrijpen en te gebruiken. Bovendien schaart de uniforme branding de medewerkers van de groep achter gemeenschappelijke waarden en doelstellingen, waardoor innovatie nog meer aandacht krijgt en de organisatie over de hele wereld efficiënter wordt. Deze omwenteling op het vlak van designmanagement had meteen een gunstig effect en zal ook in de toekomst een meerwaarde blijken voor de bedrijvengroep.

“Een organisatie zodanig veranderen dat je merken op één lijn kunt brengen, is een geweldige prestatie”, verklaarde de jury. “Dit initiatief toont aan welke meerwaarde design in de praktijk kan bieden. Het is een uitstekend middel om een samenhangende merkidentiteit te creëren en bij een organisatie de perceptie van de waarde en rol van een designtaal te veranderen.”

Het DMI is de grootste globale ledenorganisatie van professionals inzake design en innovatie doorheen alle sectoren. Als oudste internationale instelling in zijn soort is DMI een vaste, toonaangevende waarde in de wereld van design en design/innovatiemanagement. Al 44 jaar pleit DMI actief voor meer aandacht voor de strategische waarde van design. De organisatie telt docenten, onderzoekers, ontwerpers, vernieuwers en gerenommeerde spelers uit elke designdiscipline, elke sector en elke uithoek van de wereld. Samen helpen ze organisaties ingrijpende veranderingen door te voeren en zetten ze zich in voor innovatie op basis van design. Meer informatie over het Instituut vindt u op www.dmi.org.