ASSA ABLOY bekroond met Red Dot Award

/global/scaled/996x433x3x1x995x433/AAES-BE-News-News-2019-Global-Press-and-News-News-2019-Red dot award.jpg

Binnen de categorie Brands and Communication Design van de Red Dot Awards 2019 is het sterke merk ASSA ABLOY erkend met de Construction Brand Award.

De internationale jury kende de Red Dot Award toe aan ASSA ABLOY voor zijn uitgekiende merkcommunicatie.  Op de website van de Red Dot Awards is te lezen dat “er sprake is van een duidelijke standaardisatie van zowel de merkidentiteiten als het productontwerp. Het resultaat is een consolidatie van het merk, door het aantal initiële merken te verminderen en een visuele link tussen de verschillende merkdomeinen en de vele producten te creëren.”

Het branding- & designteam van ASSA ABLOY is er samen met collega’s van over de hele wereld in geslaagd om van ASSA ABLOY “een merk te maken dat door klanten op alle contractniveaus als eigentijds en inherent consequent wordt ervaren”, aldus Red Dot. 

Peter Zec, oprichter en CEO van Red Dot, zegt dat de awards “een erkenning zijn van zowel de overtuigende prestaties als van de kwaliteit en het toonaangevende design van de merken. Iedereen die zich in zo'n sterke en internationale groep concurrenten weet te onderscheiden, mag terecht trots zijn op zichzelf en zijn prestaties.” 

ASSA ABLOY ontving zijn certificaat tijdens de prijsuitreiking op 1 november in Berlijn. Met meer dan 18.000 inzendingen behoren de Red Dot Awards tot de grootste designcompetities ter wereld en fungeren ze als een erkend internationaal platform voor de evaluatie van design.

Foto: Christof Ronge, Heléne Ström en Thomas Schulz van ASSA ABLOY namen in Berlijn met trots de award in ontvangst. Credits: Red Dot