Kleine investering, grote impact

Tijdens de openingsuren verwelkomt de Decathlon flagshipstore in Brussel een continue stroom van klanten, zo'n 14.000 per week. Als de hoofdingang niet opengaat, ontstaat er net genoeg hinder om ervoor te zorgen dat een aantal klanten de winkel niet binnenstappen. Maar als de achterdeuren defect raken, geraken de producten niet meer in de rekken. En dat is een groot probleem.

Facility manager Joori Moon is niet alleen verantwoordelijk voor de Brusselse winkel, maar voor elke Decathlon in België. Dat zijn maar liefst 27 winkels én 2 magazijnen. Hij hoeft niet te weten in welke staat de deuren verkeren, hoe ze werken en hoe ze gerepareerd kunnen worden, want Decathlon sloot een serviceovereenkomst af met ASSA ABLOY Entrance Systems.

Zonder die serviceovereenkomst zou Joori bij elk toegangsprobleem in een van de winkels of magazijnen meteen ter plaatse moeten gaan om het probleem op te lossen. Maar hij heeft niet de technische knowhow om automatische deuren te herstellen. Contact opnemen met verschillende dienstverleners en hun bezoeken in goede banen leiden zou hem dus heel wat tijd kosten. Zoals hij al aangeeft, betekent dit dat de deuren niet binnen een uur, of zelfs binnen een dag, gerepareerd zouden zijn. Het bordje 'defect' zou dan weleens veel langer aan de deuren kunnen hangen ...

Zorgeloos werken dankzij serviceovereenkomst 

Dankzij de serviceovereenkomst met ASSA ABLOY Entrance Systems hoeft Joori zich geen zorgen te maken over de toegangsdeuren. “Als de deuren gesloten blijven, is dat een groot probleem voor ons. Maar we kunnen meteen ASSA ABLOY opbellen”, zegt Joori. Zo'n serviceovereenkomst houdt in dat alle Decathlon werknemers veilig aan de slag kunnen en dat Joori er als facility manager op kan vertrouwen dat er bij defecten een gespecialiseerde technicus van ASSA ABLOY klaarstaat om de deuren te herstellen.

De investering is dan wel klein, maar de impact op de omzet van de winkels – en de gemoedsrust van de werknemers – is bijzonder groot.